ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους Υπουργούς

Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Εθνικής Άμυνας


Θέμα: «Ανάληψη εργασιών συντήρησης πτητικών μέσων από την Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία Α.Ε.»


Με την υπ’ αριθμ. 6745/29.07.2022 ερώτηση αναφερθήκαμε στο ζήτημα της ανάθεσης έργου συντήρησης έως και τεσσάρων (4) αεροσκαφών C-130 Β/Η της Πολεμικής Αεροπορίας, συνολικού ύψους 5.383.931,20 €, από την Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία Α.Ε. (ΕΑΒ) σε ιδιωτική εταιρία. Έκτοτε παρόμοιες αναθέσεις έγιναν από την ΕΑΒ και σε άλλες ιδιωτικές εταιρείες, τόσο εντός, όσο και εκτός Ελλάδας. Αντίστοιχα, μεταφορά έργου από την ΕΑΒ προς τρίτους έγινε και για εργασίες συντήρησης των ελικοπτέρων Super Puma AS 332, αλλά και των πυροσβεστικών αεροσκαφών CL-215 & CL-415.

Από τις απαντήσεις που έχουν δοθεί μέχρι σήμερα επί της προαναφερθείσας ερώτησης, ως κύρια δικαιολογία ανάθεσης των εν λόγω εργασιών προς τρίτους αναφέρθηκε η έλλειψη μόνιμου προσωπικού στην ΕΑΒ. 

Επιπρόσθετα, έχει καταγγελθεί δημοσίως ότι ο στρατηγικός προσανατολισμός της Διοίκησης της ΕΑΒ είναι η εκχώρηση σε τρίτους του έργου συντήρησης βασικών πτητικών μέσων, με προφανείς αρνητικές συνέπειες για την προοπτική ανάπτυξης της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας αλλά και για την εθνική μας οικονομία και τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας.

Σε πρόσφατη αναφορά του Προέδρου του Σωματείου εργαζομένων της ΕΑΒ (ΣΕΕΑΒ) σημειώνονται συνοπτικά, μεταξύ άλλων:

- οι απαξιωτικές ενέργειες της κυβέρνησης προς την εταιρεία,

- η δρομολόγηση ανάθεσης έργου συντήρησης σε τρίτους με μεγαλύτερο κόστος από την περίπτωση ανάληψης του έργου από την ΕΑΒ, χωρίς μάλιστα ανάλογα ποιοτικά χαρακτηριστικά και αποτελεσματικότητα,

- η απαξίωση των προγραμμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας (μη πρόσληψη προσωπικού και επένδυση σε κτιριακές εγκαταστάσεις, αγορά εξοπλισμού, συντήρηση ή βελτίωση, αποπληρωμές).

Δεδομένου ότι, η λειτουργία της ΕΑΒ αποτελεί αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης.

Δεδομένου ότι, υφίσταται ένα τεράστιο πρόβλημα διαθεσιμότητας των βασικών πτητικών μέσων, όπως τα ελικόπτερα Super Puma AS 332, τα πυροσβεστικά αεροσκάφη CL-215 & CL-415 και τα μεταφορικά αεροσκάφη C-130, που αποτελούν μέρος του μηχανισμού προστασίας της ασφάλειας της Χώρας αλλά και υποστήριξης των εθνικών συμφερόντων.

Δεδομένου ότι, το ενδεχόμενο συνέχισης ανάθεσης των εργασιών συντήρησης των πτητικών μέσων σε ιδιωτικές εταιρείες εγκυμονεί κινδύνους υποβάθμισης της ποιότητάς τους.

Δεδομένου ότι, η ΕΑΒ διαθέτει άρτια καταρτισμένο, έμπειρο και πιστοποιημένο προσωπικό και μπορεί με την κατάλληλη υποστήριξη της Πολιτείας να φέρει εις πέρας το σύνολο του έργου συντήρησης των πτητικών μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων, με σημαντικό όφελος για την προοπτική ανάπτυξης της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας και την ενίσχυση της εγχώριας απασχόλησης και με σημαντικά οικονομικά οφέλη για το ελληνικό δημόσιο.

Δεδομένου ότι, η κυβέρνηση οφείλει να ενημερώνει τον ελληνικό λαό σχετικά με τη νομιμότητα και την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών που εφαρμόζονται στο πλαίσιο λειτουργίας της ΕΑΒ καθώς και σχετικά με τη χρηστή διαχείριση των σχετικών κονδυλίων.


ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ


1. Ποιος ήταν ο λόγος και ποιος πήρε την απόφαση για την ανάθεση σε τρίτους της συντήρησης

των πτητικών μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων αντί αυτή να αναληφθεί αυτοδυνάμως από την ίδια την

ΕΑΒ;

2. Ποιο είναι το κόστος που θα επιβαρύνει την ΕΑΒ από την ανάθεση εργασιών συντήρησης

πτητικών μέσων προς τρίτους;

3. Σκοπεύει η κυβέρνηση να υποστηρίξει την ΕΑΒ ώστε να αναλαμβάνει αυτοδυνάμως τις εργασίες

συντήρησης των πτητικών μέσων που τώρα ανατίθενται σε τρίτους, ώστε μεταξύ άλλων να ενισχύεται

η αναπτυξιακή της προοπτική, να διατηρείται η κατάλληλη τεχνογνωσία και να εξοικονομούνται

πόροι του ελληνικού δημοσίου ; Αν ναι, με ποιον τρόπο;


Oι Ερωτών Βουλευτής

Δημήτρης Μπιάγκης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σκανδαλώδεις διαδικασίες ανάθεσης έργου εργοστασιακής συντήρησης και υποστήριξης μεταφορικών αεροσκαφών C-130Β/Η από την ΕΑΒ

Ερώτηση: «Οι οχυρώσεις της Κέρκυρας έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους»